Cum gatim meniuri sanatoase dar cu putine calorii?

Ai constatat ca greutatea ta a scapat din frau? Sau tocmai ai obtinut greutatea visata in urma unei cure de slabire eficiente? Aici poti posta cum ai reusit sa slabesti sau poti citi cum ai putea sa slabesti cat mai sanatos si eficient.

Moderatori: miha1950, Nally, adi, maria MIHULESCU, kia, adinush, octavian, Moderatori

cara
antitalent culinar
Mesaje: 4261
Membru din: 05/12/2005 11:51

Cum gatim meniuri sanatoase dar cu putine calorii?

Mesajde cara » 06/06/2008 08:00

E o problema mai complicata. Personal ma confrunt cu ea. Desi nu-s experta in gatit, gatitul meu care drept consecinta principala ingrasarea lenta, dar sigura :x Gatesc romaneste (cu putine influente bulgaresti, grecesti si turcesti). Sunt foarte atenta la imbinarea aromelor si vreau ca rezultatul sa fie mereu delicios. De cele mai multe ori este. Nu am acordat atentie continutului caloric, valorilor energetice sau grasimilor din ingredientele folosite..

Cred ca daca imi voi modifica stilul in care gatesc, o sa apara si rezultatele scontate - adica cei din jurul meu nu or sa devina in maximum 5 ani obezi si, mai mult, or sa coboare sub pragul supraponderabilitatii la care se afla acum- gratie mancarurilor "minunate" pe care le gatesc.... Or sa fie poate mai sanatosi (pentru ca kg in plus nu duc la nimic bun...: ficatul oboseste, inima..protesteaza uneori.., orice interventie chirurgicala devine o problema... etc).

Am deschis subiectul asta pentru ca inca nu am un plan concret de abordare a problemei.
Am intocmit un tabel cu caloriile din diferite produse alimentare (am luat tabelul dintr-un lexicon german in speranta ca valorile sa fie cat mai aproape de cele reale- ma bazez deseori pe rigoarea nemteasca si nu gresesc..)
Am calculat necesarul caloric pe zi pentru fiecare consumator (e un calculator chiar aici,pe rc).
Ceea ce nu as vrea sa fac, este sa infometez sau sa dau impresia ca ceva fundamental s-a schimbat si tocmai suntem la cura, dieta etc.. Din experienta stiu ca orice constrangere determina o reactie de protest, respingere..
Singura solutie e sa gatesc cu cantitati cat mai mici de produse si ingrediente bogate caloric.

Daca mai aveti alte idei, sfaturi, sunt binevenite.


:hug:


O sa scriu aici meniul zilnic, slab caloric dar plin de vitamine si satisfacator pentru o persoana cu necesar de 2400 calorii pe zi.


ps: ideea de a merge la nutritionist cade pentru toate motivele din lume (rationale sau irationale)..
Ultima oară modificat 06/06/2008 09:20 de către cara, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
DanuKa
Bucatar in devenire
Mesaje: 489
Membru din: 28/12/2007 10:16
Localitate: France,Yvelines

Mesajde DanuKa » 06/06/2008 07:14

Si eu ma chinui sa mananc cat mai sanatos posibil si daca se poate sa scap si de kg ,mai nou baietii mei se plang ca fac dieta cu mine :D

Imi place ideea de a scrie meniul ,asa ne mai putem inspira .

Succes.

Avatar utilizator
miha1950
Bucatar Sef
Mesaje: 1845
Membru din: 14/12/2005 10:54
Localitate: Maramures
Contact:

Mesajde miha1950 » 06/06/2008 08:01

Cara, subiectul ma intereseaza!
Pentru mine insa, 2400 de calorii inseamna obezitate in cel mai scurt timp!
Endocrinologul -si in acelasi timp nutritionistul meu mi-a recomandat chiar o dieta hipocalorica.
Ei, daca as urma-o intocmai, as fi chiar silfida :D
Dar incerc sa gatesc dietetic, renuntand pe cat posibil la grasimi si prajeli , dar mi-e imposibil sa renunt la dulciuri. Acesta-i viciul meu.
Am renuntat la paine, fainoase, cartofi-doar in cazuri extreme.
Si gatesc si pt. ceilalti la fel-cu atat mai mult cu cat toti se confrunta cu kilogramele suplimentare, iar mama mai are si o litiaza biliara.

Asa, din cand in cand ma mai scap si la cate o "traditionala", dar tot mai rar.
:D
Pentru astazi am facut musaca de vinete cu branza.Delicioasa.Mancata cu o cantitate enorma de salata si fara paine, in mod sigur nu are multe calorii.

Dar am pacatuit si cu o prajitura cu caise-dar cu aluat se pandispan si fara nicio crema. :P

Avatar utilizator
DanuKa
Bucatar in devenire
Mesaje: 489
Membru din: 28/12/2007 10:16
Localitate: France,Yvelines

Mesajde DanuKa » 06/06/2008 08:39

Eu nu sunt de acord cu dieta hipocalorica ,am tinut-o si eu ca la carte 3 luni ,nu zic ,am slabit 14 kg si am aratat super bine ,insa a fost oribil de greu si pana la urma cand am inceput sa mananc cat de cat normal ,am pus imediat la loc totul .
Nici nu mai vreau sa aud de dieta asta ,eu acuma ca si anul trecut tin dieta South Beach si ma simt tare bine cu ea .

Avatar utilizator
miha1950
Bucatar Sef
Mesaje: 1845
Membru din: 14/12/2005 10:54
Localitate: Maramures
Contact:

Mesajde miha1950 » 06/06/2008 08:46

La mine dieta hipocalorica trebuie tinuta din considerente medicale.Sunt sau nu de acord, nu am incotro.
Este de fapt un nou stil de alimentatie.
Ultima oară modificat 06/06/2008 09:35 de către miha1950, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
DanuKa
Bucatar in devenire
Mesaje: 489
Membru din: 28/12/2007 10:16
Localitate: France,Yvelines

Mesajde DanuKa » 06/06/2008 08:50

Nasol ,mai ales cand ai de gatit si ptr alte persoane .

cara
antitalent culinar
Mesaje: 4261
Membru din: 05/12/2005 11:51

Mesajde cara » 06/06/2008 09:12

Trebuie sa mentionez ca necesarul de 2400 calorii e pentru un barbat..
Dar ca sa slabeasca, o sa am grija sa miscorez numarul de calorii de la o zi la alta..
Nu sunt de parere sa renuntz total la nici un produs. Pentru inceput, la o masa din zi, de preferinta la cea de dimineata- care trebuie sa fie mai consistenta, o sa servesc si paine- sau produse de panificatie.. Si din cand in inca o sa servesc si ceva dulce.

micul dejun:

1. doua sandwichuri calde cu branza de burduf
ingredientele:
a. doua chifle semipreparate- din acelea care se pun pentru 10 minute in cuptor si sunt gata)
**o chifla are 50g iar 2 chifle au 244 calorii (sunt 244 kcal la 100g- scria pe pachet)
b. branza de burduf - 30 g in jur de 110kcal
2. cateva feliute de ardei gras (32 grame)- cu cateva calorii (sub 10 calorii)

-----------------------------
total calorii mic-dejun: 364- maximum 370 calorii


pranz:

1. somon la gratar si ciuperci la gratar (grill electric)
ingrediente:
a. somon salbatic(250 g) 155 calorii la 100g (scria pe pachet)
b. lamaie (o felie)
c. sare (foarte putina)
d. ciuperci - palariute( aproximativ160g )- in jur de 50 calorii- poate mai putin..

2. doua kiwi (foarte coapte) si un kaki (un fruct portocaliu- foarte copt- de marimea unei rosii)- total calorii 35

------------------------------------------------
total calorii pranz: aproximatix 405


***din cate se observa la pranz nu am servit paine.. 8)
nu s-a observat..


cina (servita obligatoriu pana la ora 18- nu mai tarziu):

cartofi copti in coaja la cuptor + sare+ mai putin de 20 g branza de burduf.. numai cat sa le dea gust

ingrediente:
110g cartofi - in jur de 100 de calorii
branza 20 g - aproximativ 70 calorii.
---------------------------------------------------
total calorii cina: 170

***supliment cina
:D
inca 125 g somon la grill- 155 calorii
-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
TOTAL : aproximativ 1100 calorii- deci sub jumatate din necesar

**s-a baut numai apa plata



Nu vreau sa fac calculele 'la sange' - vreau doar sa ma orientez si sa ma obisnuiesc sa aleg doar ingredientele cu putine calorii..
Azi nu prea am avut vitamine.. Maine promit sa ma ocup si de aspectul asta . O sa fie zi libera


:hug:



Danuka, inseamna ca ai deja un stil bun de gatit!!!! Ar trebui sa ma inveti si pe mine.. :rugaciune:

Miha, nu stiu ce sa zic.. eu nu-s adepta renuntarii la multe produse. Stiu ce inseamna sa nu poti manca una, alta.. e frustrant. Cu dulciurile te inteleg.. Si eu sunt mare adepta a dulciurilor.. Dar de aproape un mananc atat de rar dulciuri.. incat uneori imi vine sa si plang de ciuda :( Mi-ar placea sa am timp si indemanare sa inventez mulllllllllte dulciuri care sa nu implice lapte si lactoza si cacao... si sa le mananc si eu.. si ..de cate ori imi promit ca o sa imi prepar si inghetata- ca sa pot manca si eu..!!?!! si zilele trec si aman sa gatesc pt mine.. sa-mi dedic nu stiu cate numai ca sa mananc ceva de care mi-e pofta.. mi se pare pierdere de vreme.. Inghit in sec.. imi concentrez atentia spre orice numai spre mancare nu..
La tine treaba e mai complicata, ca e puiutul de Dragos, care cred ca vrea mereu ceva dulce si bun :hug:

Avatar utilizator
miha1950
Bucatar Sef
Mesaje: 1845
Membru din: 14/12/2005 10:54
Localitate: Maramures
Contact:

Mesajde miha1950 » 06/06/2008 09:23

Spre norocul lui, Dragos nu este amator de dulciuri.La fel si cei doi copii ai mei.Bine ca nu au semanat cu mine.Mananca in schimb cantitati apreciabile de fructe si legume.Ideal.
Cara, m-am obisnuit.Nu urmez orbeste dieta indicata.
Mai adaptez.
De exemplu, porumbul este un excelent moderator al tiroidei-si pt. hipo si pt. hiper.
Este indicat sa mananc zilnic sau mamaliga( cantitati moderate) sau ceva cu porumb ( si ca sa nu ma simt vinovata maine voi face un dulce cu malai :D )
Acum am mai sarit peste ritual, dar intr-o vreme mancam zilnic-la micul dejun, de parca plecam la sapa, nu la scoala-cate o portie de mamaliguta cu branza.Branza este d teleme de vaca-acum de capra, ca suntem, in sezon, iar smantana este inlocuita cu sana sau chefir.Si sa stii ca-mi place, chiar foarte mult.
Am scos snitelele din meniu, la fel chiftelele.Dar asta nu inseaman ca daca se iveste o ocazie nu mananc.Moderat.Acesta-i cuvantul. :D

Avatar utilizator
DanuKa
Bucatar in devenire
Mesaje: 489
Membru din: 28/12/2007 10:16
Localitate: France,Yvelines

Mesajde DanuKa » 06/06/2008 09:33

Arate foarte bine meniul tau .

Eu la dieta asta nu mananc dulciuri deloc ,de asta am si ales dieta ca sa scap de obsesia asta de dulciuri ,nu mananc cartofi si nici paine .
Mananc paste integrale si orez integral
mananc in general carne/peste ,oua si branza cu legume si ca desert iaurturi de soia sau iaurturi normale fara zahar si fructe la gustare .
dimineata beau ceai verde si mai mananc felii de orez integral sau Wasa de secara .
am slabit deja 6 kg ,am inceput la inceputul lui aprilie insa de Paste am mancat ca scroafa si in ultima luna m-am scapat duminicile la prajituri :(
insa vad ca merge si asa
dieta asta te scapa de multa grasime si curata sangele ,este buna ptr cei care au probleme cu inimia si cu colesterolul si eu incerc pe cat posibil sa o fac un stil de viata cat mai sanatos cu unele scapari desigur :D

mai greu cu sotul si baiatul ca ei nu concep viata fara cartofi si unele chestii tare nasoale ,le mai fac asa de dor ,saptamanal ceva foarte bun si restul de saptamana mananca sanatos cu mine :D

cara
antitalent culinar
Mesaje: 4261
Membru din: 05/12/2005 11:51

Mesajde cara » 11/06/2008 09:49

Danuka, Miha, incerc si eu pe cat posibil sa ma tin de planul de gatit slab-caloric.

Merg tot pe ideea de masa consistenta dimineata. Pranz asa si asa.. si cina nesemnificativa sau inexistenta. Problema e ca daca pranzul e intre 12 si 13(coincide cu pauza de masa de la job..) apoi pana seara iarasi ni se face foame.. Deci am remarcat ca nu pot renunta zilnic sa gatesc si cina.

Zilele astea am mai gatit :

salate de cruditati+ un pic de feta greceasca rasa (cantitate foarte mica)
spanac cu sos de rosii (fara smantana si fara carne) + un ou ochi
salata de varza dulce
ceafa de porc la gratar.. (nu discut ce cauta ceafa asta in meniul slab-caloric)
gratar de somon

Miha, povesteai tu de chiftele.. :hug: Am carne tocata.. azi trebuie sa ma abtin sa gatesc chiftelute cu sos si piure de cartofi.. asa cum ma gandeam :?
sau..trebuie sa calculez cam cate calorii ar totaliza mancarea asta..
Singura altenativa (dar nu stiu cat de slab calorica ...) este sa gatesc ardei umpluti si rosii umplute..

..
cum sa procedez? M-am gandit si la musaca.. dar nu cred ca ies mai bine..
Ciorbele sunt excluse..


Înapoi la “Cure de slabire”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori