Cum scadem trigliceridele

Cum scadem trigliceridele

Trigliceridele sunt un anumit tip de grasime pe care-l intalnim in organismul nostru. Cand mancam alimente cu ulei sau unt, cartofi prajiti sau ciocolata, organismul retine grasimea din acestea si o stocheaza sub forma de trigliceride. 

Ce legatura exista intre trigliceride si colesterol?

Pe scurt, se foloseste urmatoarea formula pentru calcularea colesterolului:

Colesterol total = HDL (Colesterol bun) + LDL (colesterol rau) + VLDL

VLDL este un alt tip de colesterol rau, practic. Se calculeaza pe baza trigliceridelor, dupa cum urmeaza:

Trigliceridele x 20% = VLDL (colesterol rau)

O alta legatura intre colesterol si trigliceride e data de ficat. Daca adoptati o dieta bogata in grasimi, ficatul va spori productia de colesterol, crescandu-i valorile din sange.

De ce nu e bine sa avem trigliceridele mari?

Raspunsul e simplu: trigliceride marite inseamna risc ridicat de afectiuni cardiace.

Cum se scade valoarea trigliceridelor?

Exista cateva masuri pe care le puteti lua pentru a va scadea valorea trigliceridelor:

Diminuarea cantitatii de dulciuri

Spre deosebire de celelalte tipuri de colesterol, trigliceridele sunt influentate de cantitatea de dulciuri consumata. Prin urmare, primul pas in micsorarea trigliceridelor e renuntarea la dulciuri: bauturi racoritoare, bomboane, prajituri, zahar, dulceata, miere etc. Inclusiv sucul natural trebuie evitat, intrucat si acesta contine indulcitori naturali.

Limitarea consumului de alcool

Daca trigliceridele sunt la limita superioara, e bine sa incepeti sa reduceti consumul de alcool. Daca nu exista si alte afectiuni prezente, atunci consumul de alcool trebuie limitat la maxim 1 bautura/zi pentru femei si 2 bauturi pe zi pentru barbati.

Printr-o bautura se intelege:

* 350 ml bere* 100 ml vin* 50 ml tarie

Daca trigliceridele sunt mai mari decat limita superioara, se recomanda evitarea totala a consumului de alcool.

Alegeti o dieta saraca in grasimi

Pentru a va scadea valoarea trigliceridelor, urmati o dieta in care sa obtineti din grasimi maxim 30% din necesarul zilnic de calorii. O dieta sanatoasa pentru trigliceride normale ar trebui sa includa: cereale integrale, fasole, fructe, legume, produse lactate slabe si carne slaba.

Activitate fizica

Activitatea fizica poate scadea trigliceridele cu pana la 40%. 30 de minute de sport de 3 sau mai multe ori pe saptamana pot face minuni asupra valorii trigliceridelor. Cu cat mai activ esti, cu atat mai bine.

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Ce mancaruri poti face cu prune - cele mai bune 10 retete

Ce mancaruri poti face cu prune - cele mai bune 10 retete

Ce mancaruri poti face cu prune - cele mai bune 10 retete
Evantai din carne de porc cu legume

Evantai din carne de porc cu legume

Evantai din carne de porc cu legume
Barcute din vinete cu arpagic rosu

Barcute din vinete cu arpagic rosu

Barcute din vinete cu arpagic rosu
Cele mai apreciate rețete
Prajitura cu foi si gem de prune
1
Dulciuri

Prajitura cu foi si gem de prune

Prajitura cu foi si gem de prune
Reţetă de preparare a papanaşilor
2
Romania

Reţetă de preparare a papanaşilor

Reţetă de preparare a papanaşilor
Prajitura Tosca
3
Dulciuri

Prajitura Tosca

Prajitura Tosca
Prajitura Fanta
4
Romania

Prajitura Fanta

Prajitura Fanta
Pilaf (cea Mai Simpla si Delicioasa Reteta)
5
Italia

Pilaf (cea Mai Simpla si Delicioasa Reteta)

Pilaf (cea Mai Simpla si Delicioasa Reteta)