2008-10-29 00:00:00

Chiar si familiile in care timpul nu este niciodata suficient au posibilitatea de a se bucura de savoarea si caldura cinelor luate impreuna. Astfel de activitati cimenteaza relatia de cuplu si echilibreaza viata copiilor, studiile dovedind o serie de beneficii indispensabile pentru acestia din urma:

Copiii si adolescentii care se bucura frecvent de cine in familie sunt mai sociabili, construind cu mai multa usurinta relatii cu cei de aceeasi varsta, au note mai mari la scoala si dezvolta obiceiuri alimentare mai sanatoase.Adolescentii ce iau cina in familie de 6-7 ori pe saptamana prezinta un risc redus la jumatate de a manifesta deraieri de comportament utilizare de droguri (inclusiv tutun sau alcool) decat tinerii ce mananca in familie de cel mult 1-2 ori pe saptamana.

Aceste date furnizeaza motive importante pentru parinti de a-si restructura ziua in vederea organizarii unei cine educative prin ea insasi. Din fericire, exista suficiente produse semipreparate sau proaspete care simplifica procesul planificarii si prepararii mancarurilor. Trebuie insa luate cateva masuri pentru a evita capcana mancarurilor nesanatoase, dar mai rapide si prin aceasta mai tentante:

Fa-ti provizii si umple-ti inca din timpul week-end-ului congelatorul si camara cu produse nutritive numai bune pentru un stil de viata activ si sanatos. Nimic nu se compara cu mancarea calda proaspat scoasa din cuptor si cu atmosfera vesela si relaxanta ce se instaleaza odata ce intreaga familie se asaza la masa. Asigura-te ca mancarea pe care o gatesti place tuturor.

Planifica: daca te preocupi din timp de planificarea cinei, vei fi mai putin tentat(a) sa improvizezi ceva rapid si nesanatos. In timpul rutinei de dimineata, de exemplu, te poti gandi la ce vrei sa gatesti seara si atunci cand e necesar, sa pui alimentele la marinat sau in bait etc.

Gateste o data, mananca de doua ori: cu putina creativitate poti folosi felul principal de mancare (de ex. o friptura) pentru doua mese. Variaza doar salata sau garnitura si castigi timp, fara a te plictisi mancand acelasi lucru de doua ori.

Implica-ti intreaga familie: distribuie responsabilitati tuturor membrilor familiei in functie de capacitati: copiii pot aseza sau strange masa, diminuand astfel stresul parintilor.

Nu te complica: nu procesul gatitului este cel mai important, ci timpul petrecut impreuna. De asta e bine sa eviti mancarurile complicate in timpul saptamanii pentru ca acestea sunt stresante si ocupa mult din timpul pe care tu ar trebui sa-l aloci relatiilor interfamiliale.

Utilizeaza cuptorul: Mancarurile la cuptor nu necesita atat de multe interventii, prin urmare, in timpul in care cina se prepara, tu vei avea timp sa-ti ajuti copiii la teme sau orice alte activitati necesare.