Cofeina si exercitiile fizice

Cei care fac frecvent exercitii fizice ar putea fi interesati de rolul pe care cofeina il poate juca in antrenamente. Exista multe informatii legate de cum si cand e bines a bem cafea, iar o parte dintre ele vor fi mentionate in randurile care urmeaza.

Cofeina imbunatateste performanta
Nenumarate studii au aratat ca organismul este mai rapid si mai rezistent in timpul exercitiilor fizice, daca inaintea acestora s-a consumat cofeina. Aceste efecte au fost confirmate de cercetari efectuate atat pe alergatori de anduranta, cat si pe sprinteri.

Consum la momentul oportun
Momentul indicat pentru consumul de cofeina este cu o ora inainte de antrenament, pentru a va bucura din plin de beneficiile ei.

Prea multa cofeina?
Studiile au aratat ca pentru a performa la antrenamente, organismul are nevoie de 3-6 mg de cofeina per kilogram de corp. Deci, o persoana de 55 de kilograme are nevoie de o cana de cafea, in medie. Mai multa cofeina nu va va imbunatati performanta, ci din contra, v-ar putea induce stari nedorite precum ameteala, anxietate si palpitatii.

Cafeaua energizeaza creierul
Un studiu publicat la inceputul acestui an arata ca in cafea exista mai multe componente benefice, nu doar cofeina. Band cafea, ne bucuram si de efectele pozitive ale polifenolilor, care protejeaza impotriva dementei, intarzie instalarea Alzheimer-ului si influenteaza in mod pozitiv sanatatea creierului.

Cafeaua nu hidrateaza
Studiile au aratat ca oricata cafea am bea (analizele s-au oprit la maxim 5 cani pe zi), aceasta nu hidrateaza catusi de putin organismul.

Nu trebuie (neaparat) sa inghititi cafeaua
Nu trebuie neaparat sa inghititi cafeaua pentru a va bucura de beneficiile ei. Un studiu recent publicat in Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism arata ca receptorii din gura pot simti prezenta cofeinei si imbunatatesc performanta, chiar si atunci cand cafeaua e scuipata inapoi, nu inghitita. Aceasta informatie v-ar putea ajuta in situatiile in care nu sunteti in stare sa inghititi nimic.

Cafeaua ajuta la recuperare
Cafeaua imbunatateste performanta in timpul exercitiilor fizice, insa va poate si ajuta sa va recuperati dupa un antrenament obositor. Bauturile cu carbohidrati si cofeina reconstruiesc in mai mare masura rezervele de glycogen (cu 66% mai mult) decat bauturile ce contin doar carbohidrati.

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Mucenici Moldovenesti

Mucenici Moldovenesti

Mucenici Moldovenesti
Tocana de cartofi cu piept de pui

Tocana de cartofi cu piept de pui

Tocana de cartofi cu piept de pui
Prajitura insiropata cu foi de placinta si crema de iaurt

Prajitura insiropata cu foi de placinta si crema de iaurt

Prajitura insiropata cu foi de placinta si crema de iaurt
Cele mai apreciate rețete
Sos (dip) de Usturoi
1
Garnituri

Sos (dip) de Usturoi

Sos (dip) de Usturoi
Prajitura Sireata
3
Dulciuri

Prajitura Sireata

Prajitura Sireata
Salata de Ceapa Marinata
4
Salate

Salata de Ceapa Marinata

Salata de Ceapa Marinata
Parteneri
Cartofi gratinati cu afumatura
Bucataras.RO

Cartofi gratinati cu afumatura

Cartofi gratinati cu afumatura
Reteta de mucenici moldovenesti
Culinar.RO

Reteta de mucenici moldovenesti

Pentru Reteta de mucenici moldovenesti sunt necesare urmatoarele ingrediente: faina, oua, zahar, lapte, drojdie, unt, miere,...

Reteta de mucenici moldovenesti
Mucenici moldovenesti
Gustos.RO

Mucenici moldovenesti

Mucenici moldovenesti