Ce alimente trebuie evitate in timpul Postului Pastelui

(0)

2016-03-30 00:00:00

In mod normal, in timpul Postului Pastelui are trebui sa slabim, avand in vedere ca renuntam la oua, lapte, carne si ca alimentatia din aceasta perioada se bazeaza mai mult pe legume si pe fructe.

Insa, de cele mai multe ori efectul este invers si observam ca la sfarsitul celor 48 de zile am luat in greutate.

Acest lucru se intampla din cauza alimentelor pe care le consumam in aceasta perioada in exces si care contin foarte mult zahar si cantitati mari de carbohidrati, care nu doar ca ne ingrasa, dar ne pot si afecta sanatatea.

carbohidrati-1.jpg

Asadar, iata ce alimente trebuie evitate sau consumate in moderatie in timpul postului pentru a nu te ingrasa:

- paine, paste fainoase si produse de panificatie - in schimb, opteaza pentru pastele si produsele de panificatie din faina integrala, aceasta contine mai multe fibre care regleaza nivelul de zahar din sange si care dau o senzatie mai mare de satietate;

- orez - la fel, opteaza pentru oregul integral;

- cartofi - evita-i pe cei prajiti si consuma-i in cantitati moderate pe cei fierti sau copti;

- ulei - alege sa consumi mai putin ulei si, pe cat posibil, sa fie ulei de masline, daca e presat la rece e si mai bine;

- pateuri si mezeluri de post - in general, aceste produse procesate din soia au foarte multe E-uri si chimicale, care nu doar ca ingrasa, dar pot crea si alte neplaceri;

- dulciurile de post - acestea au tendinta de a contine cantitati mari de zahar, dar si E-uri;

- fructele confiate - acestea sunt uscate si conservate in zahar, de aceea toate calitatile pe care le au in mod obisnuit cad pe plan secund;

- bauturi carbogazoase - contin cantitati mari de zahar, iar cele light sau sugar free au indulcitori cu efecte secundare destul de catastrofale;

Bineinteles, cantitatea este la fel de importanta ca si calitatea alimentelor pe care le consumam.

In general, carbohidratii sunt buni, ofera energie, dar consumati in cantitati mari, devin daunatori.

Cel mai bine este ca in aceasta perioada sa profitati de cruditati, de legumele proaspete si de verdeturi. Metodele de gatire sunt nenumarate: ciorbe, supe, salate, ghiveciuri, tocanite etc.

Sursa foto:newhealthadvisor.com

Comentarii