Care sunt cele mai sanatoase 5 legume de sezon

(0)

2015-06-22 00:00:00

O organizatie din Statele Unite, Food Day, care se ocupa cu educatia alimentara si cu informarea publicului despre alimentele sanatoase si cele mai putin sanatoase, a realizatun clasament cu cele mai benefice legume.

Pentru ca in momentul de fatapietele din Romaniasunt pline de legume proaspete, am scos din acel clasament cele mai sanatoase 5 legume de sezon, ce nu trebuie sa lipseasca din alimentatia voastra zilnica.

Varza Kale

In lista de care va spuneam, varza Kale ocupa primul loc. E adevarat, nu este o planta foarte raspandita in Romania, dar, in general, varza este una dintre legumele cu cele mai multe substante benefice pentru corpul uman.

Varza Kale este super starul legumelor, avand un continut ridicat de vitamina K (buna pentru circulatie si care imbunatateste factorul de coagulare al sangelui), luteina (buna pentru sanatatea ochilor), foarte multa vitamina C,potasiu si multe fibre.

Chiar daca la noi e mai mult o raritate, ar fi bine s-o cautati si s-o includeti in dieta cat mai des.

Retete cu varza Kale


sursa foto:nomnompaleo.com

Spanac

Cand este proaspat, spanacul este o sursa excelenta de antioxidanti, care ajuta la reducerea radicalilor liberi din sange, previne aparitia inflamatiilor si a boli grave, precum cancerul.

De asemenea, daca mancati spanac de cel putin de doua ori pe saptamana, veti avea sanse mai mari sa nu va imbolnaviti de artrita, boli cardiovasculare, astm, eczeme etc.

Spanacul contine niste substante numite flavonoide care asigura buna functionare a creierului si previn aparitia tulburarilor de memorie. Totodata, aceasta planta magica contine multa vitamina A, care ajuta la cresterea imunitatii.

Profitati de aceasta planta cu proprietati miraculoase, mai ales ca este sezonul ei.

Retete cu spanac


sursa foto: tumblr.com

Morcovi

Morcovii asigura organismului necesarul de enzime, vitamine si minerale. De exemplu, 100 de grame de morcov contine 0,6 grame de proteine, 0,3 grame de grasime, 30 miligrame de calciu şi 0,6 miligrame de fier. De asemenea, morcovii sunt o sursa importanta de fibre, vitamina B1, B2, B6, vitamina C, vitamina K, biotina, potasiu si tiamina.

Retete cu morcovi


sursa foto: tumblr.com

Mazare

Mazarea este o sursa excelenta de fibra dietetica si vitamina C. Ea contine si proteine, fier, zinc si acid nicotinic.

Ajuta la prevenirea cancerului de stomac, este buna pentru sistemul imunitar si intareste oasele, printre altele.

Retete cu mazare


sursa foto: tumblr.com

Rosii

Rosiile sunt bogate in special in vitamina C, dar si in vitamina A , B1, B2. Sunt indicate in curele de slabire, pentru ca nu au o valoare nutritiva foarte mare. In acelasi timp, ajuta la prevenirea multor boli. De exemplu,barbatii care includ rosiile in alimentatia zilnica sunt mai putin predispusi la aparitia cancerului de prostata.

Totodata, rosiile intaresc inima, ajuta la asimilarea calciului si previn obezitatea si diabetul.

Un sfat util pentru cei care au probleme cu tenul: spalati-va pe fata cu coji de rosii. Acestea curata, repara si hranesc tenul.

Retete cu rosii


sursa foto:nomnompaleo.com

Sursa articol: Food Day