Alimente impotriva racelii

Alimente impotriva racelii

Intrucat a venit frigul, e cazul sa ne luam cateva masuri de precautie pentru a evita sa ne familiarizam prea mult cu racelile si gripa. Tusea, nasul infundat si durerile de cap pot fi tinute la distanta prin stimularea sistemului imunitar.

Simptome si cauze ale racelilor si gripei

Raceala si gripa au doua puncte comune: sunt cauzate de virusi si sunt clasificate ca infectii respiratorii. Le diferentiaza tipul virusilor si severitatea afectiunii. Gripa se manifesta prin febra mare, dureri musculare si oboseala. Racelile aduc tuse si nasuri infundate. Gripa poate evolua inspre afectiuni mai grave, precum pneumonia.

Nutrienti care previn sau amelioreaza raceala si gripa

Prevenirea racelii si a gripei presupune dobandirea unui system imunitar sanatos. Beta-carotenul joaca un rol important in functionarea pielii si a membranelor mucoase ce captusesc plamanii si nasul. Acestea constituie prima linie de aparare a organismului impotriva germenilor care ar putea cauza o gripa sau o raceala. Pe langa betacaroten, vitamina E, seleniumul si zincul joaca un rol important in mentinerea unui sistem imunitar sanatos.

Vitamina C este demult asociata cu prevenirea si tratarea racelilor, insa nu exista prea multe cercetari care sa sustina aceasta idee. Totusi, desi vitamina C nu are proprietati antivirale, are unele antiinflamatorii, ceea ce inseamna ca poate aduce ameliorarea simptomelor dupa ce o raceala si instaleaza.

Alimente care contin nutrientii potriviti

Betacarotenul se gaseste in legumele portocalii si verzi si in zarzavaturi: morcovii, dovlecii, cartofii dulci, spanacul sunt pe primele locuri in lista.

Seleniul, zincul si vitamin E pot fi obtinute din nuci, alune, seminte de floarea soarelui etc. Seleniul mai poate fi gasit si in ciuperci.

Daca n-ati reusit sa o preveniti si raceala s-a instalat, e momentul sa treceti la artileria grea: ardeii iuti. O substanta din acestia – capsaicin – va poate desfunda nasul. In plus, sunt o excelenta de vitamin A.

Supa de pui merita pusa pe lista de consumat cand esti racit. Are un efect antiinflamator, ameliorand simptomele comune precum durerea de gat.

Daca mai puneti in ea si usturoi proaspat, deja v-ati gatit un redutabil medicament. Componentele sulfuroase din usturoi sunt antibacteriene si antivirale.

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Ce mancaruri poti face cu prune - cele mai bune 10 retete

Ce mancaruri poti face cu prune - cele mai bune 10 retete

Ce mancaruri poti face cu prune - cele mai bune 10 retete
Evantai din carne de porc cu legume

Evantai din carne de porc cu legume

Evantai din carne de porc cu legume
Barcute din vinete cu arpagic rosu

Barcute din vinete cu arpagic rosu

Barcute din vinete cu arpagic rosu
Cele mai apreciate rețete
Salata de iarna asortata
1
Conserve, muraturi

Salata de iarna asortata

Salata de iarna asortata
Prajitura cu foi si gem de prune
2
Dulciuri

Prajitura cu foi si gem de prune

Prajitura cu foi si gem de prune
Salata de legume pentru iarna
3
Romania

Salata de legume pentru iarna

Salata de legume pentru iarna
Reţetă de preparare a papanaşilor
4
Romania

Reţetă de preparare a papanaşilor

Reţetă de preparare a papanaşilor
Prajitura Fanta
5
Romania

Prajitura Fanta

Prajitura Fanta