Obezitatea la copii

(0)

2008-07-23 00:00:00

Desi este un subiect frecvent abordat, studiile efectuate arata ca frecventa acestei afectiuni este in crestere. Acest fapt nici nu mai mira pe nimeni, intrucat este binecunoscut ca e mai placut sa mananci peste masura si mai putin agreabil sa faci sport. Si ca si cum asta nu ar fi suficient, mancarurile nesanatoase si gustarile dintre mese, de obicei, au gust mai placut decat corespondentele lor sanatoase.

Pentru a tine sub control obisnuintele alimentare nesanatoase si pentru a preveni evolutia copilului supraponderal in adult supraponderal, trebuie intreprinse o serie de masuri.

1. reducerea numarului de calorii

Se stie ca 7000 de calorii echivaleaza cu un kilogram din masa corporala. Asta inseamna, ca daca sunt ingerate zilnic 1000 de calorii peste necesar, in doar o saptamana organismul va cantari un kilogram in plus. Iar aceste 1000 de calorii nu reprezinta mai mult de 2-3 prajituri sau cateva pungi de chipsuri etc.

Desi nu este indicat ca un copil sa fie supus unei diete drastice (cel putin nu fara acordul unui nutritionist sau a unui medic pediatru), aveti totusi posibilitatea de a reduce aportul caloric zilnic cu 100-200 de calorii la copiii mai mari, fara a fi resimtite efecte negative.

2. eliminarea componentelor de tip "fast food" din alimentatie

Oferiti-i copilului dvs. mancaruri gatite in casa, pentru a reduce tentatia mancarurilor gustoase, dar nesanatoase de tip fast food.

3. eliminarea bauturilor cu multe calorii

Ingerand zilnic sucuri de fructe, energizante etc., majoritatea copiilor acumuleaza un numar prea mare de calorii doar din bauturi. Eliminarea acestora poate fi cel mai usor mod de a reduce numarul caloriilor inghitite zilnic.

Desi este indicat sa li se ofere copiilor cu varste intre 1-6 sa bea 1 cana de suc 100% natural de fructe zilnic, iar copiilor mai mari pana la 2 cani, in cazul in care acestia au deja probleme de greutate, chiar si acest suc ar putea fi prea mult. Ar fi mai bine sa fie inlocuit de lapte cu procent scazut in grasime (in cazul copiilor de peste 2 ani) si apa.

4. stimularea activitatii fizice

Copiii, de regula, nu gasesc a fi prea amuzant sa faca sport. Acest fapt se datoreaza in primul rand noilor metode de divertisment, mult mai comode, precum jocul pe calculator sau privitul la televizor, precum si unei culturi complet eronate insuflate de parintii care prefera sa le insufle copiilor "dragostea pentru carte" decat pentru sport, ignorand astfel efectele devastatoare pe care o astfel de aducatie le poate avea asupra sanatatii unui copil.

5. corectarea modului de cumparare a alimentelor

Trebuie stiut ca e dificil de controlat modul in care copilul se alimenteaza, mai ales in afara casei. In ceea ce priveste controlul de acasa, acesta incepe, de fapt, din supermarket, unde sunt alese mancarurile ce vor sta in frigider la dispozitia copilului. Acesta mananca ce gaseste, prin urmare, va fi multumit cu un fruct atata vreme cat nu are ca alternativa ciocolata.

Aceste schimbari nu trebuie facute toate odata, ci progresiv, pana cand copilul la deprinde un obicei din a manca sanatos, fara a mai percepe restrictiile.