Interviu cu Frez - tinerii creativi care s-au apucat de facut gemuri funky

(0)

2016-02-09 00:00:00

Cativa tineri creativi si-au propus sa reinventeze gemurile romanesti si sa le transforme in produse funky si cool, respectand traditia, dar privind in viitor.

Gemurile lor poarta numele de Frez, li se adreseaza celor cu "dor de bun" si sunt produse din fructe atent selectionate, crescute local (in judetul Arges), natural si fara chimicale. De asemenea, produsele lor nu contin conservanti.

Pe langa gemuri, mai produc si alte bunataturi: sosuri de rosii, diverse gustari, siropuri etc., care respecta aceleasi principii.

Am vrut sa aflam mai multe despre afacerea lor si despre cum e sa incepi si sa dezvolti o astfel de afacere apetisanta:

frez_4.jpg

Cine sunteti si cu ce va mai ocupati pe langa producerea de gemuri Frez?

Noi spunem despre Frez ca este un proiect-ghiveci. Prin urmare, si noi suntem un ghiveci de oameni-ghiveci. Adica, pofticiosi, cu idei si gusturi diferite, din mintea si mainile carora ies produse creative foarte gustoase, fapt confirmat de cei care ne-au gustat pana acum.

Intr-o parte a capacului de borcan Frez, avem oamenii de creatie, marketing si development, adica cei care se ocupa de imaginea si de vocea brandului.

In afara Frezariei, ei tot creatie pe paine mananca: strategie, marketing, art, copywriting, development, comunicare. Pe scurt: BrainUP, agentia de creatie care a preparat si pus la copt proiectul Frez.

De cealalta parte a capacului, sunt oamenii de bucatarie, fara de care borcanele ar fi cam goale. Sunt cei care testeaza retete, care amesteca in fiecare oala si care pun suflet si dragoste in fiecare borcan. In timpul liber, tot la Frez le sta gandul si, din cand in cand, experimenteaza si acasa unele idei.

frez_4.jpg

Ce v-a atras si determinat sa porniti aceasta afacere?

Sloganul Frez, prezent pe fiecare eticheta, este Dor de bun, iar el reprezinta cel mai elocvent drive-ul acestui proiect. Ne-am dorit sa redam bucuria pe care o aveam cand descopeream cate-o bunatate imborcanata in camara bunicii si ne-am propus sa o facem intr-un mod cat mai creativ si mai funky.

Suntem gurmanzi si vrem sa ne laudam prin lume cu gusturile noastre. Deci, sustinuti de familie, am dat drumul la cuptor si ne-am pus pe creat delicii culinare.

Cat de greu este sa pornesti o astfel de afacere? De ce anume depinde rata de succes a unei astfel de afaceri?

Cand un asemenea proiect e in stadiul de hobby si pasiune, lucrurile sunt foarte simple. Insa devine teribil de dificil cand incepi sa imborcanezi fructe si legume pentru oameni, fiindca intervin toti factorii de natură fiscala, juridica, sanitara, logistica. E vorba de acele momente cand trebuie sa iesi din bucatarie si trebuie sa pasesti pe campul de batalie, gata de lupta.

Domeniul alimentar solicita strictete si viziune, iar aceste lucruri pot fi uneori dificil de obtinut si mentinut, mai ales cand echipa se mareste. Reusita depinde de a-i face pe cei din jurul tau sa creada in proiect.

frez_4.jpg

Ce dificultati intampina cineva care doreste sa deschida o astfel de afacere?

Cele de natura sanitara sunt pe primul loc, fiindca trebuie sa corespunzi din toate punctele de vedere: igiena, locatie, unitate de productie, depozit, etc. Fiindca suntem pretentiosi cu ingredientele, ne confruntam cu dificultati precum calitatea si consistenta calitatii materiilor prime de-a lungul sezonului si de la un sezon la altul.

Nu in ultimul rand, vanzarea efectiva necesita eforturi mari. Diferenta dintre a vinde doua sute de borcane si a vinde treizeci de mii este enorma.

frez_1.jpg

Care este publicul vostru tinta?

Gustatorul de Frez este genul de persoana care cauta mereu ceva nou si bun cu care sa isi surprinda papilele si apreciaza lucrurile facute cu drag si pasiune. Este la fel de fresh ca ingredientele pe care noi le folosim in prepararea bunatatilor, la fel de cool precum combinatiile pe care le concepem si isi doreste sa fie la fel de funky precum a noastra Funky Grandma.

Care sunt produsele de care sunteti cei mai mandri si de ce?

Cu greu ne abtinem din a devora fiecare borcan din depozitul nostru, fie ca-s sortimente clasice sau combinatii funky. Stim cum sunt toate la gust si, mai ales, stim prin cat testing a trecut fiecare pana sa placa in toata Frezaria.

Dar, daca e vorba sa alegem cateva borcane pe care sa le luam pe o insula pustie, mergem pe mana unor sortimente care reusesc sa ne surprinda papilele de fiecare data. Spre exemplu, dulceata de pere cu ciocolata are gust de bomboane de pom.

Sau, cea de visine cu ciocolata si cognac, ne sugereaza bomboane cu alcool. Dar nu putem refuza nici un gem de zmeura rosie de padure, o dulceata de dude negre sau un gem de capsuni cu lime si ghimbir. Despre asta ne-am dorit sa fie vorba la Frez: surprize delicioase la borcan.

frez_4.jpg

De ce Funky Grandma?

Pentru ca produsele Frez par imaginate de o Funky Grandma plina de viata si de contraste haioase. Un creator de bunatati de casa mai potrivit decat o bunicuta nu gasesti.

Ea inglobeaza cel mai bine ideea de intoarcere la radacini pe care tot mai multi dintre noi incepem sa o imbratisam. Dar in acelasi timp, e vorba despre a reinventa, descoperi si crea delicii culinare neobisnuite, indraznete. De-asta e funky.

frez_6.jpg

Daca totul merge conform planurilor, ce produse ar urma sa mai preparati?

Planurile noastre se indreapta in mod sigur catre extinderea portofoliului de produse si deja avem cateva sortimente pe care le pregatim sa iasa in lume. Vrem sa reinventam iarna si sa facem din ea un sezon de productie prolific, asa ca am pregatit marmelada de portocale cu Cointreau si crema de ciocolata cu miere si nuci, migdale sau alune.

Planuim sa populam zona si sosurilor si a condimentelor si avem deja in teste un mustar. Iar cat de curand, vom imbogati colectia Frez cu produse colaterale.

frez_7.jpg

Ii gasiti si pe Facebook

Comentarii