Cum controlezi pofta de dulce

Cum controlezi pofta de dulce

Mai toti avem uneori momente cand simtim nevoia de a manca dulce. Si pentru ca zaharul provoaca dependenta, odata porniti, ne oprim cu greu.

Daca mancam prea multe alimente cu zahar, riscam sa intampinam probleme serioase de sanatate precum: diabet, obezitate, afectiuni cardiace. Nevoia de dulce poate fi controlata cu ajutorul unor alimente sanatoase.

Marul

Fructele, in general, au gust dulceag, prin urmare diminueaza nevoia de dulce. Unul din cele mai bune fructe pe care le puteti alege e marul. Pe langa gustul bun, sunt si bogate in fibre. Acestea ajuta stomacul sa se simta plin, sunt la indemana oricui, nu trebuie curatate sau taiate inainte de a fi mancate. Mestecatul lor dureaza suficient cat senzatia de foame sa dispara sau sa se diminueze chiar in timp ce le mancam.

Porumb

Porumbul este un alt aliment sanatos care ajuta la combaterea poftei de dulce. Are gustul pe care ni-l dorim si e plin de antioxidanti, vitamine, minerale si fibre.

Cartofi

Un alt aliment care are gust dulce cand e gatit e cartoful. Nu doar ca poate tempera pofta de dulce, dar furnizeaza organismului vitamina C, vitamina D, vitamina B6 si fier. Toti acesti nutrienti ajuta la prevenirea afectiunilor cardiace, cancerului si a altor boli degenerative.

Scortisoara

Una din cele mai importante proprietati ale scortisoarei e combaterea poftei de dulce. Ingredientul principal din scortisoara e hidroxicalcon - care ajuta la sporirea efectelor insulinei si diminueaza senzatia ca avem nevoie de un desert. Previne cresterile bruste ale glicemiei si normalizeaza nivelul gluzcozei din sange.

Rosii

Rosiile au continut ridicat de serotonina si prin asta sunt bune de combatut pofta de dulce. Studiile au aratat ca printre cauzele poftei de dulce se numara si un nivel scazut al serotoninei. Serotonina din rosii functioneaza ca neurotransmitator care spune creierului ca nevoia de zahar a fost satisfacuta. Rosiile mai sunt bogate in crom, un mineral care reduce pofta de mancare, regleaza colesterolul, grasimea si nivelul glucozei din sange.

Alimentele din aceasta lista nu va tempereaza doar nevoia de dulce, ci sunt si sanatoase, aducand numeroase beneficii organismului. Includerea lor in dieta de zi cu zi va poate ajuta in mentinerea unei alimentatii fara zahar in exces.

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Ciorba de loboda

Ciorba de loboda

Ciorba de loboda
Tocana taraneasca

Tocana taraneasca

Tocana taraneasca
New York Cheesecake

New York Cheesecake

New York Cheesecake
Cele mai apreciate rețete
Salata de Ceapa Marinata
1
Salate

Salata de Ceapa Marinata

Salata de Ceapa Marinata
Tort Racoros
2
Dulciuri

Tort Racoros

Tort Racoros
Felii olandeze
3
Dulciuri

Felii olandeze

Felii olandeze
Prajitura Sireata
4
Dulciuri

Prajitura Sireata

Prajitura Sireata
Prajitura cu Branza de Vaci
5
Dulciuri

Prajitura cu Branza de Vaci

Prajitura cu Branza de Vaci
Parteneri
Desert pasca cu aluat de cozonac
Bucataras.RO

Desert pasca cu aluat de cozonac

Pentru ca facusem inainte cu putin timp pasca fara aluat, am zis sa fac de data aceasta una cu aluat. Am folosit aluat de...

Desert pasca cu aluat de cozonac
Bilute de ciocolata si fulgi de cocos - prajitura fara coacere
Culinar.RO

Bilute de ciocolata si fulgi de cocos - prajitura fara coacere

Bilute de ciocolata si fulgi de cocos - prajitura fara coacere. Aceasta reteta nu contine gluten

Bilute de ciocolata si fulgi de cocos - prajitura fara coacere
Pariziene cu branza dulce
Gustos.RO

Pariziene cu branza dulce

Reteta de pariziene cu branza dulce. Pariziene cu branza dulce reteta simpla. Reteta de cornuri pariziene cu umplutura de...

Pariziene cu branza dulce