Cum controlezi pofta de dulce

Cum controlezi pofta de dulce

Mai toti avem uneori momente cand simtim nevoia de a manca dulce. Si pentru ca zaharul provoaca dependenta, odata porniti, ne oprim cu greu.

Daca mancam prea multe alimente cu zahar, riscam sa intampinam probleme serioase de sanatate precum: diabet, obezitate, afectiuni cardiace. Nevoia de dulce poate fi controlata cu ajutorul unor alimente sanatoase.

Marul

Fructele, in general, au gust dulceag, prin urmare diminueaza nevoia de dulce. Unul din cele mai bune fructe pe care le puteti alege e marul. Pe langa gustul bun, sunt si bogate in fibre. Acestea ajuta stomacul sa se simta plin, sunt la indemana oricui, nu trebuie curatate sau taiate inainte de a fi mancate. Mestecatul lor dureaza suficient cat senzatia de foame sa dispara sau sa se diminueze chiar in timp ce le mancam.

Porumb

Porumbul este un alt aliment sanatos care ajuta la combaterea poftei de dulce. Are gustul pe care ni-l dorim si e plin de antioxidanti, vitamine, minerale si fibre.

Cartofi

Un alt aliment care are gust dulce cand e gatit e cartoful. Nu doar ca poate tempera pofta de dulce, dar furnizeaza organismului vitamina C, vitamina D, vitamina B6 si fier. Toti acesti nutrienti ajuta la prevenirea afectiunilor cardiace, cancerului si a altor boli degenerative.

Scortisoara

Una din cele mai importante proprietati ale scortisoarei e combaterea poftei de dulce. Ingredientul principal din scortisoara e hidroxicalcon - care ajuta la sporirea efectelor insulinei si diminueaza senzatia ca avem nevoie de un desert. Previne cresterile bruste ale glicemiei si normalizeaza nivelul gluzcozei din sange.

Rosii

Rosiile au continut ridicat de serotonina si prin asta sunt bune de combatut pofta de dulce. Studiile au aratat ca printre cauzele poftei de dulce se numara si un nivel scazut al serotoninei. Serotonina din rosii functioneaza ca neurotransmitator care spune creierului ca nevoia de zahar a fost satisfacuta. Rosiile mai sunt bogate in crom, un mineral care reduce pofta de mancare, regleaza colesterolul, grasimea si nivelul glucozei din sange.

Alimentele din aceasta lista nu va tempereaza doar nevoia de dulce, ci sunt si sanatoase, aducand numeroase beneficii organismului. Includerea lor in dieta de zi cu zi va poate ajuta in mentinerea unei alimentatii fara zahar in exces.

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Cum sa faci cea mai buna baclava, dupa o reteta de Radu Anton Roman

Cum sa faci cea mai buna baclava, dupa o reteta de Radu Anton Roman

Cum sa faci cea mai buna baclava, dupa o reteta de Radu Anton Roman
Poale-n brau si colacei cu branza dulce si ciocolata

Poale-n brau si colacei cu branza dulce si ciocolata

Poale-n brau si colacei cu branza dulce si ciocolata
Prajitura cu foi si gem de prune

Prajitura cu foi si gem de prune

Prajitura cu foi si gem de prune
Cele mai apreciate rețete
Prajitura cu foi si gem de prune
1
Dulciuri

Prajitura cu foi si gem de prune

Prajitura cu foi si gem de prune
Reţetă de preparare a papanaşilor
2
Romania

Reţetă de preparare a papanaşilor

Reţetă de preparare a papanaşilor
Prajitura Tosca
3
Dulciuri

Prajitura Tosca

Prajitura Tosca
Prajitura cu ciocolata si cocos
4
Dulciuri

Prajitura cu ciocolata si cocos

Prajitura cu ciocolata si cocos
Melci cu Nuca si Zahar Caramelizat
5
Romania

Melci cu Nuca si Zahar Caramelizat

Melci cu Nuca si Zahar Caramelizat