10 beneficii ale consumului de fasole verde si galbena

10 beneficii ale consumului de fasole verde si galbena

Fasolea verde (sau galbena) este un aliment cu proprietati benefice importante pentru sanatatea noastra. 

Aceasta a fost adusa in Europa din America Centrala si, datorita continutului mare de proteine, a fost numita "carnea saracului". 

Insa, beneficiile consumului de fasole verde sau galbena sunt mai multe decat ati fi tentate sa credeti si destul de surprinzatoare:

 

1. Multi ridica in slavi spanacul pentru continutul mare de fier, dar fasolea verde este una din cele mai bune surse vegetale de fier organic, continand un procentaj mai mare din acest oligoelement decat spanacul sau chiar decat urzica.

2. Un consum ridicat de fasole verde pe timpul verii impiedica asimilarea zaharurilor, datorita continutului de fibre alimentare al acestei leguminoase, si regleaza nivelul de zahar din sange.

3. Vitamina A si C, magneziul, potasiul, acizii grasi Omega 3 continuti in pastaile de fasole, toate contribuie la efectul antiaterosclerotic, scazand procentul de colesterol negativ (LDL) si impiedicand oxidarea si depunerea acestuia pe peretii vaselor de sange.

4. Fibrele din fasolea galbena ajuts la prevenirea constipatiei.

5. Culoarea galbena a pastailor vine de la flavonoidele - substante cu efecte antiinflamatoare si antioxidante

6. Culoarea verde a pastailor vine de la continutul mare de clorofila, care are o actiune depurativa si antitoxica.

7. Fasolea pastai este una dintre putinele legume bogate atat in proteine, dar si in fibre, care regleaza nivelul colesterolului si reduc riscul aparitiei anumitor tipuri de cancer.

8. Pe langa fier, fasolea pastai mai contine si mangan, important pentru reglarea si productia de hormoni din corp.

9. 200 de grame de fasole galbena ofera 16,3 miligrame de vitamina C, adica 18 la suta din aportul zilnic recomandat pentru barbati si 22 la suta pentru femei. Vitamina C este importanta pentru vindecarea ranilor si a oaselor.

10. Fasolea verde este si o sursa buna de seleniu, care este important pentru fertilitatea barbatilor si reduce riscul pierderii sarcinilor la femei.

Descopera ce feluri de mancare poti prepara cu fasole verde sau galbena 

Sursa foto: food.hoggardwagner.org
Surse articol: wikipedia, culinar.ro

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Supa-crema de rosii

Supa-crema de rosii

Supa-crema de rosii
Placinte cu branza

Placinte cu branza

Placinte cu branza
Zacusca cu ciuperci de padure si ardei copt

Zacusca cu ciuperci de padure si ardei copt

Zacusca cu ciuperci de padure si ardei copt
Cele mai apreciate rețete
Prajitura cu miere si multa frisca
1
Romania

Prajitura cu miere si multa frisca

Prajitura cu miere si multa frisca
Prajitura cu foi si gem de prune
2
Dulciuri

Prajitura cu foi si gem de prune

Prajitura cu foi si gem de prune
Vinete grecesti
3
Romania

Vinete grecesti

Vinete grecesti
Prajitura Sau Rulada cu Mere
4
Romania

Prajitura Sau Rulada cu Mere

Prajitura Sau Rulada cu Mere
Prajitura Tosca
5
Dulciuri

Prajitura Tosca

Prajitura Tosca