Anxietatea si Alimentatia

Anxietate si alimentatie - cum sa combati anxietatea prin alimentatie?

In discutiile despre anxietate si alimentatie se constata patru directii principale: in primul rand, anxietatea ar putea fi cauzata de schimbarea unei diete, in al doilea rand, ceea ce mancam poate influenta intensitatea starilor anxioase resimtite, in al treilea rand, anxietatea poate afecta modul in care organismul tolereaza hrana si in ultimul rand, atunci cand anxietatea este tratata prin medicatie, aceasta poate cauza intoleranta la diverse alimente.

Cercetarile efectuate scot din ce in ce mai mult la lumina corelatii intre alimente si afectiuni psihice. Unii specialisti sustin chiar ca boli grave precum schizofrenia si depresia severa pot fi tinute sub control cu ajutorul unei diete potrivite. Specialisti din Londra au descoperit o legatura foarte puternica intre afectiuni psihice si alimente, in special cele bogate in acizi grasi Omega 3, acizi care influenteaza nivelul serotoninei din creier cauzand depresii. S-a constat ca rata depresiei in Noua Zeelanda este cu mult mai mare decat in Japonia, de exemplu, pentru ca locuitorii tarii asiatice au o dieta mult mai bogata in peste (ce contine acizi grasi) spre deosebire de locuitorii Noii Zeelande care au o alimentatie bazata in special pe carne rosie.

De evitat:

Cafeina - in orice forma (cafea, ceaiuri, bauturi racoritoare etc). Aceasta accentueaza starile anxioase, prin urmare este preferata inlocuirea ei cu ceaiuri, in special cel de musetel, care are efect calmant.Deshidratarea cronica - poate fi evitata prin ingerarea de lichide in cantitati normale.Carbohidrati rafinati - paine alba, dulciuri, ciocolata, bauturi acidulate etc.Grasimile si uleiurile pentru ca se digera greu (acestea pot fi inlocuite cu succes de uleiul de masline in cazul in care este absolut necesara frigerea alimentelor).Alcoolul care are efecte de deprimare.

De urmarit:

Alimentarea prin mese mai mici si mai frecvente care sa mentina constant nivelul glicemiei;Fructe si legume cat mai multe pentru vitaminele si mineralele pe care le contin. Deseori sunt si o sursa importanta de fibre.Carbohidrati nerafinati precum grau, orz, ovaz, secara, orez, cereale mixte etc.Cresterea proteinelor mancate prin introducerea in alimentatie a carnii de peste, de pasare, oua, lapte, branza, iaurt, nuci, seminte sau fasole.Suplimentarea alimentatiei cu vitamine si minerale (acolo unde exista carente).

 

Comentarii

Pentru a comenta trebuie sa fii autentificat. Log in

Mucenici Moldovenesti

Mucenici Moldovenesti

Mucenici Moldovenesti
Tocana de cartofi cu piept de pui

Tocana de cartofi cu piept de pui

Tocana de cartofi cu piept de pui
Prajitura insiropata cu foi de placinta si crema de iaurt

Prajitura insiropata cu foi de placinta si crema de iaurt

Prajitura insiropata cu foi de placinta si crema de iaurt
Cele mai apreciate rețete
Sos (dip) de Usturoi
1
Garnituri

Sos (dip) de Usturoi

Sos (dip) de Usturoi
Prajitura Sireata
3
Dulciuri

Prajitura Sireata

Prajitura Sireata
Chec marmorat
4
Dulciuri

Chec marmorat

Chec marmorat
Salata de Ceapa Marinata
5
Salate

Salata de Ceapa Marinata

Salata de Ceapa Marinata
Parteneri
Tarta sarata cu ciuperci
Bucataras.RO

Tarta sarata cu ciuperci

Tarta sarata cu ciuperci
Reteta de mucenici moldovenesti
Culinar.RO

Reteta de mucenici moldovenesti

Pentru Reteta de mucenici moldovenesti sunt necesare urmatoarele ingrediente: faina, oua, zahar, lapte, drojdie, unt, miere,...

Reteta de mucenici moldovenesti
Mucenici moldovenesti
Gustos.RO

Mucenici moldovenesti

Mucenici moldovenesti