Dieta impotriva acneii

(0)

2011-09-07 00:00:00

Dieta impotriva acneii este pur si simplu un stil de alimentatie care sa amelioreze si sa elimine acneea. Desi exista inca dezbateri printre specialisti cu privire la impactul dietei asupra acneii, o serie de dovezi sprijina ideea ca ce mananci poate afecta pielea.

Cei care-si doresc o piele sanatoasa, trebuie sa adopte o alimentatie care sa contina putine grasimi si multe fibre. Trebuie evitate produsele cu alune, prajelile, sarea in exces, zaharurile rafinate si alimentele bogate in carbohidrati.

Sfaturile de mai jos va vor ajuta sa obtineti o piele mai sanatoasa:

* Consumati zilnic care 20-30 de grame de fibre. Acestea ajuta colonul sa se pastreze curat si elimina toxinele din organism inainte de a ajunge la piele.

* Adoptati o dieta saraca in grasimi. Consumul ridicat de grasimi poate creste nivelul hormonilor din organism, ceea ce conduce la alterarea pielii.

* Evitati consumul de alune. Intr-unul din studiile efectuate pe aceasta tema, alunele au cauzat pusee de acnee unui numar de 500 de adolescenti.

* Nu consumati alimente prajite, intrucat si acestea favorizeaza acneea.

* Limitati consumul de sare, in special cea de masa sau cea iodata. Multi oameni cu acnee au nivelul iodului ridicat, iar acesta se gaseste din belsug in sare.

* Evitati snaksurile: chipsuri, sandwichuri, conserve, popcorn etc. Acestea fie au o cantitate ridicata de sare, fie un continut ridicat de grasimi, nefiind recomandate.

* Evitati consumul de produse lactate: lapte, branza, inghetata.

* Nu consumati carbohidrati procesati precum: sucuri, bomboane, prajituri. Mancarurile bogate in carbohidrati cresc nivelul insulinei, iar aceasta la randul ei poate creste nivelul hormonilor ce cauzeaza acneea.

Pe langa sfaturile alimentare, exista cateva suplimente care ar putea preveni acneea:
* Vitamina A (poate fi toxica si nu se recomanda utilizarea ei fara consultul prealabil al unui medic);
* Vitamina E
* Vitamina B6
* Selenium
* Zinc
* Acizi grasi Omega3
* Crom

Opiniile cu privire la rolul dietei in acnee sunt variate printre specialisti. Unele alimente care erau considerate a fi contraindicate, s-au dovedit a fi, de fapt, inofensive. Ciocolata, de exemplu, nu cauzeaza acneea, conform ultimelor studii efectuate.

Acneea apare cand glandele sebacee incep sa produca sebum. Aceste glande sunt stimulate de hormoni care devin activi la pubertate, de aceea acneea debuteaza de cele mai multe ori in adolescenta, cand acesti hormoni sunt produsi din abundenta.

Uleiul produs de glandele sebacee blocheaza celulele moarte ale pielii, impiedicand indepartarea lor. Pe masura ce aceste celule mor, se creeaza mediul perfect pentru cresterea bacteriilor. Cand acestea devin prea numeroase, vor incerca sa erupa din piele, ducand la aparitia unui cos. Desi ciocolata in sine nu cauzeaza acneea, zaharurile si grasimile din ea o favorizeaza.

Eliminand unele mancaruri din dieta si crescand cantitatile de vitamine si minerale specifice, ar putea sa reduca sebumul produs si sa previna puseele de acnee. Totusi, interactiune dintre dieta si acnee nu este una simpla, de tipul cauza-efect.

Daca o mancare grasa este consumata, uleiul nu calatoreste direct la piele si ii da aspectul lucios. De fapt, nivelul ridicat al grasimilor din sange afecteaza producerea hormonilor precum testosteronul. Nivelul ridicat al hormonilor poate inrautati acneea.

Multi carbohidrati trebuie evitati intrucat agraveaza aceasta afectiune. Carbohidratii cresc nivelul insulinei din sange, care la randul ei, creste nivelul hormonilor. Fireste, nu toti carbohidratii sunt rai. Unii se digera mai greu decat altii, determinand o crestere graduala a glicemiei. Indicele glicemic este cel care ne spune in ce ritm este digerata mancarea.

Cu cat este mai mic, cu atat este mai bine, intrucat nu agraveaza simptomele acneii. Indicele glicemic al alimentelor poate fi gasit aici. Poate fi utilizat in dieta impotriva acneii intrucat explica ce carbohidrati pot fi consumati cu efecte minime asupra variatiei glicemiei.

Beneficiile dietei impotriva acneii
Desi unii dermatologi nu considera ca ar exista o legatura certa intre alimentatie si acnee, nimeni nu contesta beneficiile unei diete care incurajeaza consumul de fructe si legume, limitand mancarurile procesate si care contin multe zaharuri. Alimentele cu indice glicemic scazut previn alte afectiuni medicale: diabetul, boli de inima, obezitate etc.

Precautii
Limitarea consumului de produse lactate poate cauza diminuarea cantitatii de calciu ingerate, de aceea uneori este nevoie de un aport suplimentar pentru a fi siguri ca necesarul zilnic de calciu este consumat.
Suplimentele de zinc pot provoca disconfort gastric, de aceea consumul maxim recomandat e de 30 mg de zinc pe zi. In plus, zincul poate impiedica organismul sa absoarba cuprul un alt mineral elementar pentru corp.

Excesul de vitamina A nu este eliminat in totalitate prin urina, de aceea este bine sa consultati un medic inainte de a consuma suplimente de acest tip. Femeile insarcinate sau cele care intentioneaza sa ramana gravide trebuie sa evite consumul vitaminei A in exces, intrucat aceasta poate afecta fatul.

Comentarii