Cum tratam insomnia cu ajutorul alimentelor

(0)

2011-05-06 00:00:00

InsomniaInsomnia este o afectiune care se manifesta prin perturbari ale somnului: incapacitatea de a adormi, sau trezirea dupa un scurt episode de somn si inabilitatea de a adormi din nou. Insomnia influenteaza starea psihica, productivitatea, puterea de concentrare. Printre efectele insomniei se numara: iritabilitate, depresie, dezechilibru emotional si probleme ale memoriei.

Medicina moderna sustine ca la baza insomniei stau factori precum: stress, anxietate, zgomot sau lumina, apnee, lipsa exercitiilor fizice, consumul de droguri, afectiuni medicale separate (depresie cronica, manii, schizofrenie) sau medicatie. Cofeina, alcoolul, mesele tarzii, toate pot cauza insomnii.
Oamenii care au astfel de problem ear trebuie sa fie foarte active in timpul zilei sis a se duca la culcare foarte obositi.

Din punctual de vedere al medicinei traditionale, insomnia este, de cele mai multe ori, rezultatul dezechilibrului ficatului si al bilei. Acesta este in mod special cazul persoanelor care au probleme cu somnul intre 11 pm si 3 am, cand organismul isi canalizeaza intreaga energie spre aceste doua organe. Prin urmare, conform medicinei chinezesti, orice aliment care ar putea afecta ficatul si bila consumat inainte de culcare va cauza insomnie. Prea multa mancare, aditivii alimentary, conservantii, colorantii artificiali toate acestea va vor perturba ficatul si bila si va vor tine trezi in timpul noptii.

Alimente care amelioreaza insomnia
Amino acidul triptofan poate ameliora insomnia. Printr-o serie de reactii chimice, acesta creste nivelul de serotonina din creier, care echilibreaza procesele legate de somn din interiorul creierului. Carbohidratii stimuleaza somnul pentru ca pun la dispozitia creierului triptofanul.

Insomnia - MiereAlte remedii pentru insmonie sunt: salata verde, mierea si alimentele ce contin vitamina B. salata verde contine lectucarium, care induc somnul. Vitamina B faciliteaza relazarea organismului, ceea ce poate conduce la un somn mai linistit; aceasta poate fi gasita in cereale si in nuci. Mierea, unul din cele mai vechi remedii ale insomniei, poate fi consumata cu o ceasca de apa fierbinte inainte de culcare.

Alimente care contin acesti nutrienti
Triptofanul se gaseste in alimentele care contin proteina. Creveti, scoici, cod, pui si curcan constituie sursele ideale de proteine. Cand selectati sursele de arbohidrati, indreptati-va atentia spre ovaz si hrisca, orz sau orez brun, banana sau cortofi copti. Semintele de floarea soarelui si cele de susan contin, de asemenea, triptofan.

Multe alimente pot perturba somnul, prin urmare, consumati-le pe cele recomandate si evitati mancarurile bogate in grasimi, cofeina, alcool inainte de culcare. Pentru un somn linistit aveti nevoie de o gustare luata cu 4 ore inainte de culcare care sa contine proteina (si implicit triptofan) si cativa carbohidrati (pentru resursele de amino acizi).

Remedii ale insomniei:

Alimente bogate in clorofila - zarzavaturi si legume verzi, facute la aburi sau fierte.
Microalge, precum spirulina
Cereale integrale: grau integral, orez brun, ovaz au un effect calmant si linistitor asupra sistemului nervos si al mintii. Carbohidratii stimuleaza, de asemenea, secretia de serotonina, ceea ce duce la un somn mai linistit.
Ciuperci
Seminte
Fructe (de ex. Lamaia, pentru efectul calmant pe care-l are asupra creierului).
Marar, busuioc

Alimente care trebuie evitate (mai ales inainte de culcare):
Cafea, ceai verde
Alimente picante
Cola
Ciocolata
Tigari (nicotina este un stimulant care cauzeaza cresterea nivelului de andrenalina. Aceasta determina cresterea ratei cardiace, a tensiunii arteriale si hiperactivitate).
Alcool (are affect stimulant)
Carbohidrati rafinati (acestia sunt secati de vitaminele B)
Zahar
Aditivi
Conservanti

Plante aromatice care pot trata insomnia:

Muguri de trandafir - contin vitamina C care calmeaza.
Ceaiul de musetel este un sedative usor. Poate fi amestecat cu hameiul (in parti egale).
Valeriana