Alimentatie pentru o piele sanatoasa

(0)

2011-05-25 00:00:00

Ceea ce mananci se reflecta direct in aspectul pielii tale. Chiar daca acum tenul tau arata tern si lipsit de tonicitate, asta se poate remedia rapid cu cateva schimbari esentiale in dieta, ceea ce-ti vor face tenul sa straluceasca din nou.

Nutritia benefica pentru organism este implicit benefica si pentru piele. Stilul alimentar este mult mai important pentru ten decat cremele scumpe pe care cu totii ni le dorim si in care ne punem sperantele uneori.

O dieta echilibrata este primul secret al unei piei sanatoase. Este ideal sa otinem nutrientii necesari dintr-o combinatie de proteine (esentiale pentru cresterea, pastrarea si repararea tuturor celulelor din organism), grasimi sanatoase (nesaturate) ce contin cantitati considerabile de acizi grasi omega 3; carbohidrati sanatosi in speciali cerealele integrale ce sunt bogate in fibre (si vor promova sanatatea sistemului digestiv care influenteaza aspectul tern al pielii) si o selectie cat mai variata de fructe si legume. Acestea din urma furnizeaza antioxidanti si fitonutrienti (precum betacarotenul din morcovi) care nu doar protejeaza pielea, ci ii si confera o stralucire aparte.

Exista pastile care sa suplineasca alimentele?

Exista suplimente care sa acopere lipsurile unei alimentatii echilibrate. Intrucat organismul nu poate produce acizi grasi esentiali, suplimentele cu grasimi omega 3 s-ar putea dovedi necesare.

Nutrienti esentiali pentru sanatatea pielii

Vitamina A sau retinolul se gaseste in multe straturi ale pielii si e responsabila pentru prezervarea si repararea tesutului pielii. Este o vitamina solubila in ulei si este prezenta in produse lactate, oua sau ficat. Vitamina A se gaseste in plante sub forma de beta-carotena si o gasim in fruncte si legume galbene sau portocalii: morcovi, pepene, papaya, mango etc. Daca ai carenta de vitamina A, pielea va arata uscata si exfoliata.

Vitamina C se gaseste in citrice, pepeni, ananas, kiwi, fructe de padure, brocoli, ardei gras, rosii etc. Reduce efectele daunelor produse de radicalii liberi. De asemenea, intareste peretii vaselor capilare. Vitamina C are proprietati de stimulare a colagenului ceea ce face pielea mai tonica si mai ferma. Intrucat pe masura ce imbatranim, ne pierdem din colagenul natural, stimularea producerii lui devine foarte importanta.

Vitamina E se gaseste in nuci, seminte, cereale integrale, avocado are aceleasi efecte antiimbatranire, intrucat reduce din efectele nocive ale radicalilor liberi.

Acizii grasi omega 3 se gasesc in somon, sardine, pastrav, in, masline, alune de padure etc. acesti acizi previn inflamatia, aparitia punctelor negre si a celor albe si amelioreaza pielea uscata.

Lichidele, combinate cu orele de somn necesare sunt esentiale pentru o piele sanatoasa si hidratata. Trebuie sa bem cate minim 8 pahare de lichide pe zi. Ceaiul verde sau o ceasca de apa calduta cu o felie de lamaie sunt optiuni recomandate pentru suplinirea apei. Ceaiurile verzi au caracteristici puternic antioxidante si au efecte antiinflamatorii. Cafeaua nu hidrateaza, de aceea este preferabil sa o inlocuiti cu cat mai multe ceaiuri posibile. Chimenul si urzica, folosite in ceaiuri, au proprieti purative.

Ce trebuie sa faceti:

Beti zilnic multe lichide, consumati fructe, legume in fiecare zi si peste gras o data pe saptamana pentru a va exhilibra nivelurile de omega 3.
Inlocuiti carbohidratii rafinati ce pot deteriora colagenul pielii cu cereale integrale sanatoase.

Ce nu trebuie sa faceti:

Nu consumati prea multa cofeina, intrucat asta poate inhiba absoptia unor minerale si va poate deshidrata.
De asemenea, evitati alcoolul intrucat acesta este responsabil pentru micile vase rosiatice de sange de pe fetele noastre.