Cum gatim meniuri sanatoase dar cu putine calorii?

Ai constatat ca greutatea ta a scapat din frau? Sau tocmai ai obtinut greutatea visata in urma unei cure de slabire eficiente? Aici poti posta cum ai reusit sa slabesti sau poti citi cum ai putea sa slabesti cat mai sanatos si eficient.

Moderatori: miha1950, Nally, adi, maria MIHULESCU, kia, adinush, octavian, Moderatori

Avatar utilizator
christeli
Bucatar in devenire
Mesaje: 678
Membru din: 23/04/2008 09:11
Localitate: Elvetia

Mesajde christeli » 11/06/2008 08:29

Cara, dar de ce sa te autopedepsesti????
In loc de 2 chiftelutze ia numai una, si umple golul ramas cu suc de grapefruit...Da, injura-ma.... :flower:
Christeli

Avatar utilizator
dewe
Incepator
Mesaje: 14
Membru din: 25/12/2006 03:43
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde dewe » 14/06/2008 09:29

Ma alaturi si eu eforturilor de a gati sanatos. Eu cu sotul meu de prin februarie am tinut un regim si neam obisnuit fara prajeli sau mancaruri considerate bombe calorice...dar incep sa raman si eu fara idei...

Cateva din optiunile mele de meniuri:

1. Pui la cuptor, invelit in folie de aluminiu, cu cateva legume pe langa...exclus cartofii ca nu sunt deloc buni la regim indiferent de cum sunt gatiti
2. Spaghete integrale cu sos de tomate si ciuperi. Am citit ca s-a dovedit ca tot ce este gatit in sos de tomate are indicele glicemic scazut fata de o alta metoda de a gati
3. Pui in diverse combinatii: piept de pui fasiute, cu legume cam tot ce gasesc in frigider, aruncate toate in wok cu putin sos de soia (light 8) ) si o mica lingurita de ulei de masline.
4. Gratar cu legume pe gratar (in general numai piept de pui, cu toate ca eu nu il suport)
5. Orez brun in diverse combinatii: salate, langa mancarica pe post de garnitura
6. Salata de penne integrale cu piept de pui facut la gratar si apoi taiat suvite mici, masline verzi, o muraturica, etc
7. Peste file in sos de tomate cu masline
8. Rulouri de piept de pui umplute cu ciuperci si o feliuta de branza topita fitness (sau cea mai slaba varianta pe care o gasesc), la cuptor

Toate retele, sau cel putin cele de baza sunt luate de pe forum, pentru ca sunt tare incepatoare la gatit. Daca vreti vre-o reteta sa imi ziceti ca le am p-aici pe undeva.
DAca imi mai vin idei revin cu alte variante de meniu.
Spor la gatit mancare sanatoasa!

cara
antitalent culinar
Mesaje: 4261
Membru din: 05/12/2005 11:51

Mesajde cara » 14/06/2008 10:06

Dewe, multumim mult pentru lista de mancaruri (sunt intr-adevar niste alternative bune la care eu nu m-am gandit inca.)
:hug: :cafea:

Suntem in plin campionat mondial.. Meciurile sunt atat de pasionante incat seara ne mai dedam la bere si floricele de porumb.. Si mai facem si o friptura- doua ca sa ne bucuram mai bine de fiecare moment :?

Din cate se vede, nu-s prea consecventa cu gatitul sanatos.. si imi gasesc si scuze conjuncturale..

Singura schimbare in comportamentul meu de gospodina- singura schimbare de bun augur- tin sa subliniez- este:
am inceput sa citesc cu mare atentie etichetele produselor inainte de a le cumpara- ca sa vad ce continut caloric au. Aleg doar produse cu putine calorii, sau cu continut caloric redus. In felul asta ajung la mine in frigider numai produsele care nu fac prea mult rau. Ce ma bucura foarte mult este ca pot lua ocazional si mezel cu putine calorii, si smantana cu putine calorii si multe alte bunatati.


Ceea ce e important e sa incercam sa evitam prajelile, uleiul, untul, margarina- (ultimele trei sunt pline de calorii..)

Avatar utilizator
DanuKa
Bucatar in devenire
Mesaje: 489
Membru din: 28/12/2007 10:16
Localitate: France,Yvelines

Mesajde DanuKa » 14/06/2008 09:31

Mai ,io nu stiu cum sa fac ,ca in ultima luna cum vine week-end-ul cum ma scap in toate
azi am mancat numai din alea de spart burtile
la pranz am facut spaghete(integrale) bolognaise cu cascaval
iar la cina am facut foi de tortila cu sos enchilada cu pui
am mancat pe sparte efectiv
cred ca maine se da peste cap cantarul ,sper doar sa ma pot abtine de la dulciuri ca de mai bine de o luna duminicile erau tare dulci :P

bine ca nici nu am pus nimica la loc ,ba chiar am slabit cate un pic
ma gandesc ca poate pana la urma este si asta un stil de viata sanatos
sa mananci corect in timpul saptamanii si in week-end mici placeri ,punctate cu mici reprize de sport
daca asta imi permite sa ma mentin sau chiar sa slabesc cate un pic ,zic ca poate merita .

curaj fetelor :hug:

cara
antitalent culinar
Mesaje: 4261
Membru din: 05/12/2005 11:51

Mesajde cara » 15/06/2008 08:28

DanuKa scrie:
ma gandesc ca poate pana la urma este si asta un stil de viata sanatos
sa mananci corect in timpul saptamanii si in week-end mici placeri ,punctate cu mici reprize de sport
daca asta imi permite sa ma mentin sau chiar sa slabesc cate un pic ,zic ca poate merita .

curaj fetelor :hug:



exact!! trebuie sa fie si o zi de pauza sau chiar doua! daca gatesti foarte sanatos 5 zile si apoi o zi, maxim doua, lansezi si o bomba calorica :wink: nu cred ca poate sa fie un efect dezastruos.
sunt de parere ca trebuie sa ne rasfatam familiile cu ceva bun duminica (pregatim inca de sambata)

La noi a fost dezmatz total: am gatit inca de vineri ardei umpluti (pt sambata- iar sambata erau deliciosi si..opt au fost, opt s-au dus..+smantana, paine si alte complicatenii.) Si ca sa nu ma linistesc, am facut si placinta cu praz si branza (reteta greceasca si foi turcesti :wink: :P =)) - s-a mancat si jumate placinta- jumatatea doi intra in discutie abia azi). Ce am admirat..este ca nu s-a baut bere..

Ieri am luat niste ciuperci proapspete mari.. azi o sa le frig un pic pe tigaie sau pe grillul electric si pun alaturi si cativa morcovi la aburi.. - pentru pranz (daca la micul-dejun avem placinta..).
Mai am si niste cartofi, dar trebuie sa rezist tentatiei de a-i face prajiti..

:peace:

Azi incep Rusaliile, e mare sarbatoare, nu trebuie sa bucatarim prea mult, trebuie sa stam foarte linistite si sa ne bucuram de duminica asta frumoasa :hug: :flower: :cafea:

Avatar utilizator
DanuKa
Bucatar in devenire
Mesaje: 489
Membru din: 28/12/2007 10:16
Localitate: France,Yvelines

Mesajde DanuKa » 15/06/2008 10:42

buna dimineata de Rusalii

hm. ....usor de zis greu de rezistat ,
omul meu zice ca toata saptamana il hranesc cu mancare de bolnavi :shock: :shock: ,nu vede ca si mine situatia ,desi recunoaste si el ca e bine ptr sanatate
decat sa te umfli zilnic cu tot ce prinzi ,o mancare echilibrata te face sa redescoperi si adevaratul gust al unor alimente si sa apreciezi altfel .

am citit undeva ca ptr a avea un echilibru (o chestie de feng-shui ) in toate ,fiecare trebuie sa compenseze o alta chestie ,
un dezechilibru in casa ,pe birou ,in dulap etc ,te va face sa nu dai importanta unor detalii care poate conteaza si in general este suficient sa avem o singura problema in viata sau un singur dezechilibru ,stiti unde se vad urmarile ????????? direct in mancare ,acolo ne regasim in unele alimente si nu neaparat in cele bune

de aceea ani la rand cand aveam probleme ,eram nervoasa ,suparata ,direct in dulciuri saream si ma gandeam cum naiba de acolo imi regasesc linistea ,sunt persoanea care slabesc cand sunt in asemenea situatii ,ei bine eu atunci mancam mai mult
chestie care inca nu am reusit sa o corectez pe deplin ....


ptiuuuu ,nu va speriati si nu va suparati pe mine ,inca nu mi-am baut ceaiul (verde cu care imi incep eu dimnetile in loc de cafea care e mult prea tare ptr mine ) si de aceea poate nu sunt pe deplin coerenta :?:

Avatar utilizator
thea
Bucatar de elita
Mesaje: 2672
Membru din: 08/02/2007 12:04
Localitate: Arad

Mesajde thea » 15/06/2008 10:46

Cara, o idee :wink: excelenta ai avut a incepi asa un subiect care , consider eu, va fi citit cu mult interes .
De aproximativ 6 ani, dupa ce am nascut-o pe Sonia am incercat sa gatesc cat mai sanatos, zilnic sa mancam altceva dar si la noi mai exista acele zile in care ne rasfatam la gelaterie, cofetarie sau acasa cu cate o placinta sau o prajitura delicioasa.
Eu consider ca aceste mici rasfaturi culinare nici nu ar trebui luate in calcul in varianta in care ele sunt consumate cu moderatie; in varianta opusa- aceea de rasfat in catitatie apreciabile :x - trebuie neaparat sa avem in vedere cateva ore de sport in perioada imediat urmatoare.
Eu merg cu placere, aproape zilnic, la un club de sport unde fac sport- step aerobic, fitness si mai nou inot (in urma cu 1 luna am facut curs de inot si am invatat :blushing: :blushing: :blushing: sa inot :party: )

Sa scriu meniul de ieri- eu si Sonia :wink: :
mic dejun
ora 10
200 ml sana = 116 calorii
~ 50 grame (o mana ) de cereale Nestle Fitness = 180 calorii
deci un total de : aprox 300 calorii

ora 14: ora de sport - 15 min alergare banda + 15 min ftness + 20 minute inot + 7 minute sauna dupa care 50 minute shopping;

pranz:
ora 17-18 aici o sa renunt la calculatorul de calorii :paguba:
pui la rotisor - nu cunosc cantitatile servite
piure de cartofi fara unt cu putin lapte 1,8% grasime
sos de dovlecel cu smantana(12% grasime) si marar
desert: gogosi :blushing:
desert: inghetata ~100 gr.(doar eu :clipocit: )
desert: caise

ora 19-21 : gradinarit, curatenie, joc de fotbal, ,,Tzarile", "Ratzele si vanatorii", baschet cu Sonia si copiii vecinilor :P multa multa distractie :party:


cina :
ora 22 - o ora la care nici macar fructe nu ar mai trebui sa consumam
1 felie paine cu unt(65%grasime) si salam 2-3 feliute
1 ceasca ceai menta
1 lingurita de miere(.. din cauza salamului mult prea picant :x ...)

In general eu gatesc foarte light :
- supe din tot felul de legume la care uneori adaug la sfarsitul prepararii 2 lingurite de ulei de masline
- supe cu carne: carnea o fierb separat(chiar daca este pui de casa) si apoi o adaug in zeama in care fierb legumele si taieteii(oare am explicat bine ?)
- peste doar la grill - in general somon(este preferatul Soniei)
- carnea la cuptor, rotisor sau grill
- pastele(preferatele mele :hug: ) fara prea mult sos, de cele mai multe ori doar cu 1 lingurita de parmezan , busuioc si 1 lingurita ulei de masline.
- legumele le prepar la aburi sau wok, de fapt le semiprepar- imi plac un pic crocante;
- fructele le mancam simple fara adaos de frisca , zahar , budinca sau altceva.

Eu consider ca e foarte importanta cantitatea de alimente consumata la o masa- ,,putin si des " ma sfatuia pe mine o doctorita sa mananc in timpul sarcinii, nu prea am respectat atunci acel sfat, in schimb , am aplicat aceasta metoda dupa ce am nascut-o pe Sonia si in 3 luni am revenit la greutatea initiala ; trebuie sa precizez ca am facut foarte multa miscare - plimbari de 4-5 ore cu carurciorul prin oras, aerobic de 2-3 ori pe saptamana.
Cineva spunea ca metabolismul se poate intensifica daca practicam un sport- este foarte adevarat.
am gasit aici ceva : http://www.tion.ro/stiri/im:tion:specia ... 015-100605

Maine voi scrie meniul de azi: deocamdata am facut supa de varza , felul 2 inca nu stiu; desert sper sa fie doar fructe :flower:

Avatar utilizator
DanuKa
Bucatar in devenire
Mesaje: 489
Membru din: 28/12/2007 10:16
Localitate: France,Yvelines

Mesajde DanuKa » 15/06/2008 10:50

deci ardei umpluti ,nu pot sa mananc
nu stiu din ce cauza ,nu-mi trec pe gat
eu care nu-s pretentioasa la mancare ,asa ceva nu fac si nu am facut niciodata spre disperarea sotului :x

azi le trebe supa de gaina cu morcovi, telina si...ce mai gasesc
cum face soacra acasa
pune la fiert carnea cu legumele ,scoate apoi majoritatea legumelor si carnea fiarta pe un platou si astea se mananca la inceput asa goale
pe urma supa si apoi ceva carne cu .....
nu am mai mancat cartofi de multa vreme si nici morcovi ptr ca in dieta South Beach nu sunt permisi
acolo zice ca daca vrei sa-i mananci apoi neaparat fierti si eventual cu ulei e masline sau o moelculutza de unt
asa sunt mai sanatosi si mai putin nocivi ptr sanatate
daca faci cartofi la cuptor ,cica tot amidonul ramane in el si cand il mananci face ca o explozie in stomac ,si este foarte daunator .

Avatar utilizator
DanuKa
Bucatar in devenire
Mesaje: 489
Membru din: 28/12/2007 10:16
Localitate: France,Yvelines

Mesajde DanuKa » 15/06/2008 10:58

eu daca as manca atatea ,nu stiu unde as ajunge
insa este super ca ai reusit sa-ti gasesti echilibru Thea
asta este secretul ,sa-ti gasesti proriul echilibru care sa-ti permita .....e toate .....

unde intervine frustrarea acolo nu mai este echilibru ,tocmai de aceea micile dulci placeri ne ajuta sa continuam si sa inchidem gura organismului care pana la urma el ne cere .

sa faci diferenta intre pofta si nevoie ,asta este un subiect tare discutabil , ca nu este usor sa faci asta

Avatar utilizator
DanuKa
Bucatar in devenire
Mesaje: 489
Membru din: 28/12/2007 10:16
Localitate: France,Yvelines

Mesajde DanuKa » 23/06/2008 10:28

aloooooooooo ,s-a dus pe apa gatitul sanatos ???? :?:


Înapoi la “Cure de slabire”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator