Cum sa duci o dieta la bun sfarsit

(0)

2012-07-06 00:00:00

Toti cei care au tinut vreodata o dieta stiu ca aceasta presupune autocontrol si multa implicare. Expunerea la tot felul de tentatii ne face deseori sa renuntam la ideea de a scapa de kilogramele in plus, mai ales atunci cand dietele pe care ni le propunem nu tin cont de activitatile fizice, comportamentul sau emotiile fiecaruia. Exista cateva metode prin care putem spori sansele de a tine o dieta pana la capat. De exemplu, bautul apei in timpul meselor reduce apetitul. Evitarea mancarurilor bogate in calorii seara poate reduce rezerva de grasime a organismului. Va puteti spori motivatia permitandu-va sa savurati din cand in cand cate o inghetata sau o prajitura care va place. Alte idei utile gasiti mai jos.

Cum sa duci o dieta la bun sfarsit

Scopul initial pe care trebuie sa vi-l propuneti este sa pierdeti 10% din greutatea corporala in 6 luni. Acest tel, desi poate parea modest, este usor de indeplinit respectand doar cateva reguli de baza ale unei alimentatii sanatoase. Iata cateva sugestii care sa va ajute in atingerea scopului:

Personalizarea dietei

Fiecare persoana are nevoile sale si tabieturile alimentare particulare. Este obositor si ineficient sa incerci diete care nu se potrivesc organismului. Asa se explica de ce aceeasi dieta are efecte foarte bune asupra unora, si nu aduce nici o imbunatatire la altii.

Stabiliti scopuri rezonabile

Nu stabiliti ca tel pierderea a jumatate din greutate intr-o luna, pentru ca acesta este distructiv. Este mai sanatos sa obtineti si sa va mentineti la o greutate moderata, decat sa slabiti brusc si apoi sa va ingrasati inapoi la fel de repede.

Adoptati masurile moderate

Desi dietele sarace in calorii sau carbohidrati (precum dieta Atkins) poate determina o pierdere in greutate mai acelerata decat o face o dieta cu continut moderat de calorii, greutatea pierduta in primul tip de regimuri este de regula recastigata in scurt timp dupa reluarea alimentatiei normale.

Cea mai buna solutie e sa ne schimbam comportamentul alimentar, luand masuri care sa ne impacteze putin. De exemplu, ne purtem schimba micul dejun prin introducerea in dieta a cerealelor integrale, cu nuci sau fructe. Gustarea de dupa amiaza poate fi inlocuita de un fruct. Aceste schimbari minore sunt cele care duc la reducerea considerabila a numarului de calorii pe care-l consumam intr-o zi.

Stabilirea obiectivelor

Obiectivele sunt cele care ne ajuta sa ramanem motivate de-a lungul dietei. Obiective specifice precum: "Vreau sa incap in blugii de acum 2 ani.", "Vreau sa devin mai activa." etc. sunt extraordinare pentru moral. Obiectivele sunt si o maniera de a masura progresele pe care le facem.

Cum ar trebui sa fie scopurile pe care ni le propunem intr-o dieta:

* Realiste - scopurile perfectioniste vin cu un risc foarte mare de esec. Planificati-va o dieta "imperfecta", pentru ca aceasta are mai multe sanse sa va reuseasca.

* Mici schimbari comportamentale. Nu va puteti propune sa pierdeti 1 kg, insa puteti sa va propuneti activitati care sa va conduca spre pierderea a 2 kg: un mic dejun sanatos, adaugarea legumelor in alimentatie, adoptarea unei cine usoare etc. Stabiliti-va scopurile pe baza a "cum voi face" in loc de "cum voi fi".

* Pozitive - in loc sa va ganditi la ce nu veti face ("Nu voi manca astazi inghetata la desert"), ganditi-va la ce veti face ("Voi manca niste cirese delicioase la desert.").

* Flexibile - un program de exercitii zilnice s-ar putea sa nu fie posibil din cauza circumstantelor imprevizibile. Insa, daca va veti propune sa faceti exercitii 5 zile pe saptamana sau sa alergati cu 500 de m mai mult zilnic, telurile devin abordabile.

* Masurabile - daca va propuneti sa mancati mai multe fructe si legume, nu veti ajunge prea departe pentru ca nu veti sti cand ati atins acest obiectiv. Trebuie sa va ganditi la criterii specifice: propuneti-va sa gatiti o supa de legume in weekend, stabiliti ca intr-una din zilele saptamanii sa consumati la pranz o salata etc.

* Creati un mediu care sa va sprijine. Nu tineti in frigider mancare bogata in calorii sau semipreparata care va poate sta la dispozitie oricand. Analizati situatia din jur si schimbati lucrurile care v-ar putea perturba buna evolutie a dietei.

Cu motivatie si angajament scaderea in greutate nu constituie o provocare pe care sa nu o putem invinge.

Alte articole